donderdag 26 februari 2009

De 'mollig mag weer' trend van NU


De ronde vormen bij de vrouw zijn weer helemaal in. Er zijn nu bedrijven, zoals Dove, die het afslanken en diëten dat soms tot in extreme maten voorkomt, een halt toeroepen. ‘Real women with real curves’, dat is het motto van de nieuwe dove-campagne. Weest trots op het lichaam dat je hebt en koester het, wil de dovecampagne uitstralen. Extreem dun willen zijn is niet mooi, je kunt je rondingen als vrouw niet ontkennen je moet het herkennen en er trots op zijn.
Deze trend is een reactie op de trend die is ontstaan in de sixties, waarbij de ideale vrouw het liefst geen enkele ronding mocht hebben en zeer mager was. Die trend is uitgegroeid tot de zieke anorexia/boulimia-trend die veel jonge pubers nog steeds in hun ban houdt.

De trend is dus dat ronde vormen weer mogen en kunnen bij de vrouw en dit goed te benadrukken.
Zo komen er bijvoorbeeld steeds meer modellen met een maatje meer en modellenbureaus voor deze specifieke modellen.
Dit is een grote stap in de modewereld omdat in deze (soms gestoorde) wereld modellen vaak heel erg dun moeten zijn. Een extreem dun model staat dan in een tienerblad en tieners zien deze modellen als hun voorbeeld omdat een model de vrouw/meisje van deze tijd vertegenwoordigd. Nu er dus steeds meer modellen komen met een maatje meer wordt het beeld van de vrouw totaal veranderd en hebben vrouwen die een blad lezen en een ronder gevormd model zien een beter beeld over zichzelf en voelen ze niet de druk om ook zo dun te worden, maar gewoon trots te zijn op het lichaam wat ze hebben.


Geschreven door: Davine Lambert

Geen opmerkingen:

Een reactie posten